Sitemap

  1. Blz. 1 Najaarsnota 2023
    1. Blz. 2 Programmabegroting 2023
    2. Blz. 3 Programma’s
      1. Blz. 4 Programma 1 Ruimte
        1. Blz. 5 Welke concrete doelstellingen zijn er?
          1. Blz. 6 P1.1 Omgevingswet
            1. Blz. 7 Het DSO is op 1 januari 2023 ingericht en operationeel.
          2. Blz. 8 P1.2 Omgevingswet
            1. Blz. 9 Door middel van een intensief participatie- en communicatie-traject, worden inwoners gevraagd mee te denken met het opstellen van de Omgevingsvisie.
          3. Blz. 10 P1.3 Woningbouw
            1. Blz. 11 We doorlopen de benodigde procedures en verruimen de ambtelijke capaciteit en/of ondersteuning om de woningbouw te versnellen.
          4. Blz. 12 P1.4 Woningbouw
            1. Blz. 13 Gelijktijdig met het traject van de regionale woonagenda herijken we het huidige afwegingskader woningbouw.
          5. Blz. 14 P1.5 Werklocaties
            1. Blz. 15 Het locatieonderzoek voor de uiteindelijke uitbreidingslocatie(s) wordt uitgewerkt en ter besluitvorming aangeboden.
          6. Blz. 16 P1.6 Werklocaties
            1. Blz. 17 In 2023 wordt een nieuw Regionaal Programma Werklocaties (tussen provincie Gelderland en 7 regiogemeenten) voorbereid.
          7. Blz. 18 P1.7 Klimaat
            1. Blz. 19 Als onderdeel van de gebiedsopgave gaan we met de burgers in gesprek over de klimaatopgave in hun wijk.
          8. Blz. 20 P1.8 Klimaat
            1. Blz. 21 Bij het uitwerken van de Omgevingsvisie worden de maatregelen en actielijnen uit de klimaatstrategie meegenomen.
          9. Blz. 22 P1.9 Duurzaamheid
            1. Blz. 23 We bepalen de uitgangspunten voor de RES 2.0 op basis van ons uitnodigingskader ‘Zon en Wind’.
          10. Blz. 24 P1.10 Duurzaamheid
            1. Blz. 25 Op basis van de concrete uitgangspunten wordt bepaald welke maatregelen er voor de betreffende wijk ingezet gaan worden.
          11. Blz. 26 P1.11 Duurzaamheid
            1. Blz. 27 We werken op regionaal niveau aan duurzame regeling om op verschillende manieren energiearmoede tegen te gaan.
          12. Blz. 28 P1.12 Centrumvisie
            1. Blz. 29 Er wordt een intensief participatieproces doorlopen om zo te komen tot een gedragen ontwerp en geven hierbij ruimte aan innovatie en natuurinclusief bouwen.
          13. Blz. 30 P1.13 Centrumvisie
            1. Blz. 31 We verlengen het contract voor de dorpsmanager in 2023 om de verbindende schakel te borgen en elk deelproject kent een (eigen) participatieproces.
          14. Blz. 32 P1.14 Horeca
            1. Blz. 33 Op basis van huidig beleid en uitgangspunten stellen we de horecavisie op.
          15. Blz. 34 P1.15 Toerisme
            1. Blz. 35 Experts worden ingezet om bedrijven te adviseren en te ondersteunen bij het opstellen van meerjarenplannen.
        2. Blz. 36 Actuele ontwikkelingen
        3. Blz. 37 Bijstellingen bestaand beleid
      2. Blz. 38 Programma 2 Sociaal Domein
        1. Blz. 39 Welke concrete doelstellingen zijn er?
          1. Blz. 40 P2.1 Herijking Sociale Basis
            1. Blz. 41 De aanbevelingen uit de inventarisatie worden besproken en beoordeeld en het vervolg wordt bepaald.
          2. Blz. 42 P2.2 Leefstijlakkoord
            1. Blz. 43 Begin 2023 wordt het beweeg- sport en leefstijlprogramma Vitaal BAD 2023 vastgesteld. Hierin staat wat de taken en verantwoordelijkheden van de gemeente en haar partners.
          3. Blz. 44 P2.3 Leefstijlakkoord
            1. Blz. 45 Acties en maatregelen welke worden vastgesteld in Vitaal BAD 2023 worden meegenomen in het opstellen van de Omgevingsvisie.
          4. Blz. 46 P2.4 Beschermd wonen
            1. Blz. 47 In samenwerking met (regionale) expertise starten met een lokale toegang voor beschermd wonen en het evalueren en (door)ontwikkelen laagdrempelige voorzieningen ten behoeve van inwoners met ggz-problematiek.
          5. Blz. 48 P2.5 Simpel Switchen
            1. Blz. 49 Er wordt een schakelgroep gevormd welke de werkwijze implementeert en borgt in de reguliere werkzaamheden.
          6. Blz. 50 P2.6 Armoedebeleid
            1. Blz. 51 Het huidige armoedebeleid wordt nader beoordeeld en aangepast aan de actuele situatie. Ter bevordering van bestaanszekerheid kunnen (tijdelijke) ondersteuningsmaatregelen voor inwoners en (kleine) ondernemers ingevoerd worden.
          7. Blz. 52 P2.7 Gelijke kansen alliantie
            1. Blz. 53 Het doorstroomprogramma wordt geïmplementeerd in de betrokken scholen en in december 2023 wordt het programma geëvalueerd en waar mogelijk bijgesteld.
          8. Blz. 54 P2.8 Kinderopvang
            1. Blz. 55 Het programma voor flexibele inspectieactiviteiten wordt opgesteld.
          9. Blz. 56 P2.9 Vrijheid
            1. Blz. 57 We geven uitvoering aan het Regioprogramma Vrijheid Achterhoek en grensstreek 2022/2023 met als doel het bewustzijn van vrijheid te vergroten.
          10. Blz. 58 P2.10 Zwembaden
            1. Blz. 59 De uitgangspunten om te komen tot het uiteindelijk opstellen van de visie, worden opgesteld.
          11. Blz. 60 P2.11 Ondermijning
            1. Blz. 61 Er wordt een communicatiestrategie ontwikkeld om de bewustwording en kennis te vergroten.
          12. Blz. 62 P2.12 Ondermijning
            1. Blz. 63 We evalueren het proces op basis van de uitkomsten van de gebiedsanalyses door het RIEC, ons nieuwe Bibob-beleid en Weerbaarheidsscan.
          13. Blz. 64 P2.13 Huisvesting onderwijs
            1. Blz. 65 Vanuit verschillende beleidsvelden wordt bepaald welke kansen en mogelijkheden er liggen voor de vrijkomende schoollocaties.
        2. Blz. 66 Actuele ontwikkelingen
        3. Blz. 67 Bijstellingen bestaand beleid
      3. Blz. 68 Programma 3 Bedrijfsvoering
        1. Blz. 69 Welke concrete doelstellingen zijn er?
          1. Blz. 70 P3.1 Dienstverleningsconcept
            1. Blz. 71 Het dienstverleningsconcept in 2023 actualiseren en uitvoeren.
          2. Blz. 72 P3.2 Informatieveiligheid en Privacy Wet
            1. Blz. 73 Het hanteren van de BIO normen is een continu proces van nieuwe maatregelen introduceren en bestaande maatregelen beoordelen en eventueel bijstellen.
            2. Blz. 74 In december 2020 is het informatieveiligheidsbeleid 2020 – 2022 vastgesteld. Dit beleid wordt in 2023 geactualiseerd.
          3. Blz. 75 P3.3 Overgang van Civision Middelen naar iFinanciën
            1. Blz. 76 Migratie naar iFinanciën afgerond.
          4. Blz. 77 P3.4 Invoeren Samenhangende objectenregistratie
            1. Blz. 78 Met de komst van BRK 2.0 is het mogelijk geworden om de kadastrale gegevens samen te voegen in iObjecten.
          5. Blz. 79 P3.5 Omzetting en vulling softwarepakketten Omgevingswet
            1. Blz. 80 Testen zijn afgerond en implementatie is gereed.
        2. Blz. 81 Actuele ontwikkelingen
        3. Blz. 82 Bijstellingen bestaand beleid
    3. Blz. 83 Welkom
      1. Blz. 84 Inleiding
        1. Blz. 85 Inleiding
      2. Blz. 86 Totaal financieel overzicht
        1. Blz. 87 Totaal financieel overzicht
    4. Blz. 88 Bijlagen
      1. Blz. 89 Balans
        1. Blz. 90 Geprognosticeerde balans
      2. Blz. 91 Reserve overlopende posten
        1. Blz. 92 Overlopende posten
      3. Blz. 93 Paragrafen
        1. Blz. 94 Paragrafen
      4. Blz. 95 Overzicht kredieten
        1. Blz. 96 Overzicht kredieten
      5. Blz. 97 Algemene Reserve
        1. Blz. 98 Algemene Reserve
      6. Blz. 99 Overzicht van baten en lasten
        1. Blz. 100 Overzicht
        2. Blz. 101 Lasten
      7. Blz. 102 Begrotingswijzigingen groter dan € 10.000
        1. Blz. 103 Overzicht van baten en lasten, ingedeeld naar taakvelden
      8. Blz. 104 Begrotingswijzigingen kleiner dan € 10.000
        1. Blz. 105 Investeringschema
      9. Blz. 106 Begrotingswijzigingen, administratieve bijstellingen
        1. Blz. 107 Overzicht algemene dekkingsmiddelen
        2. Blz. 108 Loonkostentoerekening
    5. Activiteiten
    6. Zoeken
    7. Publicatie bijlagen
    8. Contact
    9. PrivacyStatement
    10. Sitemap