Naar hoofdinhoud
Publicaties
>
Voorjaarsnota 2022
>
Activiteiten
Verberg navigatie
Toon navigatie
Standaard contrast
Hoog contrast
Bijlagen
Home
Programma’s
Programma 1 Ruimte
Programma 2 Sociaal Domein
Programma 3 Bedrijfsvoering
Welkom
Inleiding
Totaal financieel overzicht
Bijlagen
Corona budget
Balans
Algemene reserve
Door de raad vast te stellen
Begrotingswijzigingen groter dan € 10.000
Begrotingswijzigingen kleiner dan € 10.000
Activiteiten
Home
Programma’s
Programma 1 Ruimte
Programma 2 Sociaal Domein
Programma 3 Bedrijfsvoering
Welkom
Inleiding
Totaal financieel overzicht
Bijlagen
Corona budget
Balans
Algemene reserve
Door de raad vast te stellen
Begrotingswijzigingen groter dan € 10.000
Begrotingswijzigingen kleiner dan € 10.000
Activiteiten
Tonen
Activiteiten (36)
Aanvragen van evenementen, drank/horeca en de APV makkelijk te verwerken in de software van de Omgevingswet (als onderdeel van de fysieke leefomgeving).
Cyclisch inrichten van de privacybescherming (Plan, Do, Check, Act) en de organisatie brede informatieveiligheid- en privacy bewustwording.
De aanbevelingen uit de Herijking Sociale Basis zijn geïmplementeerd. Hierdoor is er beter zicht op wat er is aan organisaties en activiteiten en wat er nodig is voor de doelgroepen.
De bestuurlijke aanpak van ondermijning heeft verder vorm gekregen waarbij de mogelijkheden van de Wet Bibob zijn meegenomen
De deelprojecten welke noodzakelijk zijn voor de invoering van de Omgevingswet, zijn operationeel.
De gemeente begeleidt een vraag gestuurd project rondom het initiatief Aaltens Hofje.
De internationale samenwerking wordt versterkt
De uitvoering van de maatregelen uit het transformatieplan Sociaal Domein Aalten en de werkwijze die voorkomt uit de nieuwe inkoopstrategie sociaal domein leiden tot uitgaven die binnen de gestelde financiële kaders blijven.
De uitvoering van de nieuwe wet inburgering is door Laborijn (in samenwerking met Figulus) adequaat opgepakt. Met een integrale benadering vanuit alle leefgebieden als het uitgangspunt.
De uitvraag voor het vormen van een bouwteam is uitgezet en de ontwerpfase wordt opgestart.
Een plan vaststellen welke gericht is op biodiversiteit binnen en buiten de kern..
Er is een plankaart opgesteld waar laadinfrastructuur geplaatst kan worden. Plaatsing volgt na vaststelling van het plaatsingsbeleid.
Er is invulling gegeven aan een nieuw algemeen subsidiekader. In dit subsidiekader wordt de systematiek van de beleids gestuurde contractfinanciering (BCF) nadrukkelijk gepositioneerd.
Er is nieuwe sportnota opgesteld.
Er is uitvoering gegeven aan het lokale en regionale preventieakkoord.
Er is uitvoering gegeven aan het uitvoeringsplan Nota Sociaal domein vanuit een participatieve aanpak met inwoners en maatschappelijke partners.
Het gehele jaar door zetten wordt de dorpsmanager ingezet om onderlinge contacten te versterken en partijen met elkaar te verbinden.
Het plan van aanpak met als doel de uitvoeringskosten te beperken is uitgerold.
Het projectplan Talent gemeente Aalten 2019-2022 waarin uitvoering wordt gegeven aan de regeling Brede Impuls Combinatiefuncties is op nieuw vastgesteld voor 4 jaar vanaf 1 september 2022.
In 2022 wordt het plan van aanpak Duurzaamheid weer ge-updatet. Hieruit volgt een mogelijke bijstelling van de planning.
In de deelprojecten wordt de grensbeleving als uitgangspunt opgenomen voor de verdere uitvoering. Dit dient bijvoorbeeld als specifieke projectdoelstelling in het bouwteam te worden opgenomen.
Met de aanschaf van de nieuwe BAG-applicatie iObjecten is de eerste stap gezet naar de Samenhangende objectenregistratie. In de komende tijd zullen daaraan de andere registraties worden toegevoegd.
Ons voornemen is om uit te treden uit de GR Stadsbank en de schulddienstverlening verder te ontwikkelen in de keten in samenwerken met de gemeente Doetinchem en Laborijn.
Op basis van de uitgevoerde pilot bepalen we welke maatregelen er worden doorgezet op het gebied van basiskwaliteit Natuur & Landschap Oost Achterhoek.
Organisatiebrede bewustwording stimuleren, onder andere door medewerkers te trainen en testen op informatiebeveiliging en privacy.
Uitbreiding van beschikbare e-diensten.
Vanuit de stand van zaken een nieuwe maatwerksubsidieregeling.
Vernieuwing website en intranet gereed.
Verwerken van omgevingsvergunningen conform de Omgevingswet.
We beoordelen de verschillende routes op basis van verschillende beleidsvelden waardoor er een variant met de hoogste potentie naar voren komt.
We sluiten ons aan bij Stichting Steenbreek en zetten diverse activiteiten uit binnen de gemeente op het gebied van bewustwording.
We starten met een leergang ‘Toekomstig retailmanagement’ voor lokale centrumondernemers.
We stellen een plan van aanpak op voor bestaande woonvoorraad met daarin de implementatie van de aanpak Heerlijk Thuis in Huis.
We stellen een woningbouwstrategie op basis van de nieuwe monitor en AWLO.
We werken op provinciaal en regionaal niveau samen met de betreffende partners naar een concreet plan van aanpak op het gebied van een risico gestuurde aanpak ten behoeve van verkeersveiligheid.
Wetregels omzetten naar eenvoudige vraagbomen, gekoppeld aan de pakketten van de Omgevingswet.
Vorige
/ 110
Volgende
Op onze website worden cookies bijgehouden. Voor meer informatie kijk in ons
Privacy Statement
.
Accepteren
Alleen strikt noodzakelijk