Sitemap

  1. Blz. 1 Programmabegroting 2024
    1. Blz. 2 Programmabegroting 2024
    2. Blz. 3 Programma’s
      1. Blz. 4 Programma 1 Ruimte
        1. Blz. 5 Global Goals
        2. Blz. 6 1. Ontwikkelingen binnen dit programma
        3. Blz. 7 2. Welke concrete doelstellingen zijn er?
          1. Blz. 8 P1.1 Omgevingswet
            1. Blz. 9 Het nieuwe werkproces voor vergunningverlening is getest en operationeel.
          2. Blz. 10 P1.2 Omgevingswet
            1. Blz. 11 Het participatietraject voor de Omgevingsvisie wordt opgestart en gecommuniceerd
          3. Blz. 12 P1.3 Huisvesting
            1. Blz. 13 Het actieplan wordt ter vaststelling aangeboden waarna de uitvoering van de concrete acties volgt.
          4. Blz. 14 P1.4 Uitbreidingslocatie wonen
            1. Blz. 15 We stellen een Ontwikkelvisie voor de betreffende locatie vast in het tweede kwartaal van 2024. Vervolgens wordt gestart met een Stedenbouwkundig plan in het derde kwartaal 2024.
          5. Blz. 16 P1.5 Bedrijventerreinen
            1. Blz. 17 Op basis van gesprekken met stakeholders in en rondom het gebied, wordt de concrete inrichting van het gebied bepaald.
          6. Blz. 18 P1.6 Bedrijventerreinen
            1. Blz. 19 Vanuit de uitgevoerde verkenning wordt integraal gewerkt aan een plan van aanpak voor het toekomstbestendig bedrijventerrein met een directe link met de uitbreidingslocatie.
          7. Blz. 20 P1.7 Klimaat
            1. Blz. 21 Februari 2024 wordt gestart met het proces om het bomenplan te realiseren en op te leveren.
          8. Blz. 22 P1.8 Klimaat
            1. Blz. 23 Januari 2024 we starten met ecologisch bermbeheer.
          9. Blz. 24 P1.9 Vitale centra
            1. Blz. 25 Het bouwteam werkt met ondernemers, bewoners en de weekmarkt een planning uit om de herinrichting uit te voeren en de hinder tot het minimum te beperken.
          10. Blz. 26 P1.10 Vitale centra
            1. Blz. 27 De ruimtelijke procedures en vergunningverlening worden doorlopen om de start van de bouw mogelijk te maken.
          11. Blz. 28 P1.11 Recreatie & Toerisme
            1. Blz. 29 We vernieuwen de regionale vrijetijdsagenda en voeren op lokaal niveau de beleidsnota Vrijetijdseconomie uit.
          12. Blz. 30 P1.12 Mobiliteitsvisie
            1. Blz. 31 Op basis van de vastgestelde startnotitie wordt in het tweede kwartaal van 2024 gestart met een participatieproces met verschillende stakeholders om de mobiliteitsvisie verder vorm te gaan geven.
          13. Blz. 32 P1.13 Regioarrangement
            1. Blz. 33 Onder leiding van de provincie werken we samen met partijen om conceptbesluiten uit te werken en deze te agenderen in de daarvoor passende bestuurlijke gremia.
        4. Blz. 34 3. Overzicht middelen per taakveld
        5. Blz. 35 Toelichting op de verschillen tussen de jaarschijven
        6. Blz. 36 4. Eigen grafieken indicatoren
      2. Blz. 37 Programma 2 Sociaal Domein
        1. Blz. 38 Global Goals
        2. Blz. 39 1. Ontwikkelingen binnen dit programma
        3. Blz. 40 2. Welke concrete doelstellingen zijn er?
          1. Blz. 41 P2.1 Armoedebeleid
            1. Blz. 42 Het huidige armoedebeleid is herijkt, waarmee de bestaanszekerheid van onze inwoners wordt versterkt.
          2. Blz. 43 P2.2 Participatie
            1. Blz. 44 Alle inwoners met een Participatiewet-uitkering hebben een actief traject en aanbod om ontwikkeling mogelijk te maken.
          3. Blz. 45 P2.3 Beschermd wonen
            1. Blz. 46 We gaan het aantal inloopmomenten van de laagdrempelige inloopvoorzieningen voor mensen met ggz-problematiek verder uitbreiden.
          4. Blz. 47 P2.4 Leefstijlakkoord
            1. Blz. 48 Op basis van het onderzoek en advies uit 2023, een start maken met het toekomstbestendig inrichten van de sportinfrastructuur in onze gemeente.
          5. Blz. 49 P2.5 Sociale en pedagogische basis
            1. Blz. 50 We gaan met inwoners het gesprek aan over de toekomst van het zorglandschap.
          6. Blz. 51 P2.6 Ouder worden in Aalten
            1. Blz. 52 We willen de samenwerking rondom ouderen verder faciliteren. Met specifieke inzet op de onderdelen: meer ouderen mee laten doen, valpreventie, (extra) ontmoetingsplekken en diversiteit in wonen.
          7. Blz. 53 P2.7 Sociale Basis
            1. Blz. 54 Er is vindbare, zichtbare en laagdrempelige toegang tot hulp en ondersteuning georganiseerd. De concretisering van een centrale toegang en informatie- en inlooppunten in verbinding met de sociale basis, is daarbij nader uitgewerkt.
          8. Blz. 55 P2.8 Pedagogische basis
            1. Blz. 56 We gaan samen met onze partners initiatief nemen om de pedagogische basis, en ook de verbinding tussen de toegang tot de jeugdzorg en de pedagogische basis, verder te verstevigen.
          9. Blz. 57 P2.9 Vrijheid
            1. Blz. 58 We geven als penvoerder uitvoering aan het Regioprogramma Vrijheid 2023/2024. Dit mede ter voorbereiding op het jaar 2025, waarin we samen 80 jaar vrijheid vieren.
          10. Blz. 59 P2.10 Ondersteuning mantelzorgers
            1. Blz. 60 We gaan een nota opstellen voor verdere ondersteuning van mantelzorgers, met specifieke aandacht daarin voor jonge mantelzorgers.
          11. Blz. 61 P2.11 Zorg en veiligheid
            1. Blz. 62 De lopende pilot wordt geëvalueerd, waarbij wordt bepaald op welke wijze de samenwerking naar de toekomst toe het beste wordt geborgd.
          12. Blz. 63 P2.12 Zwemwater
            1. Blz. 64 We werken de startnotitie over de toekomst van zwemwater in onze gemeente verder uit. Het college is voornemens om voor 2026 een visie te formuleren en antwoord te hebben op een aantal vraagstukken.
          13. Blz. 65 P2.13 Crossfire
            1. Blz. 66 Het benodigde proces wordt door de aangestelde projectleider projectmatig doorlopen op basis van een gemeenschappelijk projectplan en bijbehorende projectorganisatie
        4. Blz. 67 3. Overzicht middelen per taakveld
        5. Blz. 68 Toelichting op de verschillen tussen de jaarschijven
        6. Blz. 69 4. Eigen grafieken indicatoren
      3. Blz. 70 Programma 3 Bedrijfsvoering
        1. Blz. 71 Global Goals
        2. Blz. 72 1. Ontwikkelingen binnen dit programma
        3. Blz. 73 2. Welke concrete doelstellingen zijn er?
          1. Blz. 74 P3.1 Informatieveiligheid en Privacy Wet
            1. Blz. 75 Hernieuwde aandacht voor basiskennis op het gebied van digitale hygiëne vanuit een samenwerking tussen CISO, ISO en teammanagers. Reeds in voorbereiding, eerste helft 2024 in alle teams uitgevoerd.
            2. Blz. 76 Verder uitwerken van het in centraal in beeld brengen van de status van beveiliging van de applicaties bij de gemeente Aalten (ingebruikname GRC-applicatie).
            3. Blz. 77 Verdere stappen ter verbetering op naleving van BIO en AVG. Doorlopend proces.
          2. Blz. 78 P3.2 Opstellen Duurzaam Meerjarenonderhoudsplan
            1. Blz. 79 Budget voor het opstellen van het nieuwe DMJOP is beschikbaar. De uitwerking kan worden opgepakt.
          3. Blz. 80 P3.3 Verduurzaming gemeentelijke vastgoed
            1. Blz. 81 Aan de hand van de nog op te leveren rapportages met duurzaamheidsaanbevelingen worden er een voorstellen gemaakt voor verduurzaming. Voor de medefinanciering daarvan zal gezocht worden naar diverse subsidiebronnen zoals DUMAVA.
          4. Blz. 82 P3.4 Invoering WOZ-berichtenverkeer
            1. Blz. 83 De koppeling tussen beide applicaties moet worden opgebouwd.
        4. Blz. 84 3. Overzicht middelen per taakveld
        5. Blz. 85 Toelichting op de verschillen tussen de jaarschijven
    3. Blz. 86 Welkom
      1. Blz. 87 Inleiding
        1. Blz. 88 Inleiding
      2. Blz. 89 Totaal financieel overzicht
        1. Blz. 90 Totaal financieel overzicht
        2. Blz. 91 Toelichting op de punten uit het financieel overzicht
      3. Blz. 92 Toelichting begroting 2024
        1. Blz. 93 Toelichting begroting 2023
    4. Blz. 94 Paragrafen
      1. Blz. 95 Paragraaf Bedrijfsvoering
        1. Blz. 96 “Samen volop blijven inzetten voor onze burgers en bedrijven”
        2. Blz. 97 1. Evaluatie wijziging organisatiestructuur en pilot projectenbureau
        3. Blz. 98 2. Formatie
        4. Blz. 99 3. Nieuw beleid met betrekking tot HRM-gesprekken en beloning
        5. Blz. 100 4. Organisatiebrede functiewaardering
        6. Blz. 101 5. Project hybride werken
        7. Blz. 102 6. Dienstverleningsconcept
        8. Blz. 103 7. Vitaliteit
        9. Blz. 104 8. Duurzame mobiliteit
        10. Blz. 105 9. Inkoop
        11. Blz. 106 10. Invoering rechtmatigheidsverantwoording over het verslagjaar 2023
        12. Blz. 107 11. Cyber risico’s
        13. Blz. 108 12. Kansen, bedreigingen en ontwikkelingen
        14. Blz. 109 13. Overige onderwerpen
        15. Blz. 110 14. Uurtarief ten behoeve van doorberekeningen
        16. Blz. 111 15. Verplichte beleidsindicatoren
      2. Blz. 112 Paragraaf Weerstandsvermogen en risicobeheersing
        1. Blz. 113 Algemeen
        2. Blz. 114 1. Weerstandscapaciteit
        3. Blz. 115 2. Risico's
        4. Blz. 116 3. Weerstandsvermogen
        5. Blz. 117 Verplichte kengetallen
        6. Blz. 118 Norm provincie Gelderland
        7. Blz. 119 Toelichting verplichte kengetallen
      3. Blz. 120 Paragraaf Lokale heffingen
        1. Blz. 121 Algemeen
        2. Blz. 122 Overzicht van de lokale heffingen
        3. Blz. 123 Ontwikkeling van de lokale heffingen
        4. Blz. 124 Afvalstoffenheffing
        5. Blz. 125 Rioolheffing
        6. Blz. 126 Reclamebelasting
        7. Blz. 127 Toeristenbelasting en forensenbelasting
        8. Blz. 128 Hondenbelasting en overige leges/tarieven
        9. Blz. 129 Lasten- en batenoverzicht van de kostendekkende tarieven
        10. Blz. 130 Ontwikkeling van de woonlasten
        11. Blz. 131 Kwijtscheldingsbeleid
      4. Blz. 132 Paragraaf Financiering
        1. Blz. 133 Algemeen
        2. Blz. 134 1. Kasbeheer
        3. Blz. 135 2. Risicobeheer
        4. Blz. 136 3. Gemeentefinanciering
      5. Blz. 137 Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 138 Algemeen
        2. Blz. 139 Openbare ruimte
        3. Blz. 140 Gebouwenbeheer
      6. Blz. 141 Paragraaf Grondbeleid
        1. Blz. 142 Algemeen
        2. Blz. 143 1. Gronden en terreinen niet in exploitatie
        3. Blz. 144 2. Faciliterend grondbeleid
        4. Blz. 145 3. Bouwgrond in exploitatie (BIE)
        5. Blz. 146 Conclusie
      7. Blz. 147 Paragraaf Verbonden partijen
        1. Blz. 148 Gemeenschappelijke regelingen (publiekrechtelijk)
        2. Blz. 149 Vennootschappen en coöperaties (privaatrechtelijk)
      8. Blz. 150 Paragraaf Wet Open Overheid
        1. Blz. 151 Wet Open Overheid
    5. Blz. 152 Bijlagen
      1. Blz. 153 Geprognosticeerde balans
        1. Blz. 154 Geprognosticeerde balans
      2. Blz. 155 Overzicht meerjarig EMU-saldo
        1. Blz. 156 Overzicht meerjarig EMU-saldo
      3. Blz. 157 Meerjarenoverzicht, overzicht van baten, lasten en resultaat
        1. Blz. 158 Meerjarenoverzicht, overzicht van baten, lasten en resultaat
      4. Blz. 159 Overzicht van baten en lasten, ingedeeld naar taakvelden
        1. Blz. 160 Overzicht van baten en lasten, ingedeeld naar taakvelden
        2. Blz. 161 0. Bestuur en ondersteuning
        3. Blz. 162 1. Veiligheid
        4. Blz. 163 2. Verkeer, vervoer en waterstaat
        5. Blz. 164 3. Economie
        6. Blz. 165 4. Onderwijs
        7. Blz. 166 5. Sport, cultuur en recreatie
        8. Blz. 167 6. Sociaal domein
        9. Blz. 168 7. Volksgezondheid en milieu
        10. Blz. 169 8. Volkshuisvesting, ruimtelijke ordening en stedelijke vernieuwing
      5. Blz. 170 Investeringsschema
        1. Blz. 171 Investeringschema
      6. Blz. 172 Overzicht algemene dekkingsmiddelen
        1. Blz. 173 Overzicht algemene dekkingsmiddelen
      7. Blz. 174 Overzicht reserves en voorzieningen
        1. Blz. 175 Reserves
        2. Blz. 176 Toelichting reserves
        3. Blz. 177 Voorzieningen
        4. Blz. 178 Toelichting voorzieningen
      8. Blz. 179 Overzicht incidentele baten en lasten, structurele mutaties reserves en structureel begrotingssaldo
        1. Blz. 180 Overzicht incidentele baten en lasten, structurele mutaties reserves en structureel begrotingssaldo
      9. Blz. 181 Overzicht verplichte BBV indicatoren waarstaatjegemeente.nl
        1. Blz. 182 Overzicht verplichte BBV indicatoren waarstaatjegemeente.nl
    6. Activiteiten
    7. Zoeken
    8. Publicatie bijlagen
    9. Contact
    10. PrivacyStatement
    11. Sitemap