-
Blz. 1
Jaarstukken 2022
-
Blz. 2
Jaarstukken 2022
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Programma 1 Ruimte
-
Blz. 5
1. Ontwikkelingen binnen dit programma
-
Blz. 6
2. Welke concrete doelstellingen zijn er?
-
Blz. 7
P1.01 Omgevingswet *10
-
Blz. 8
De deelprojecten welke noodzakelijk zijn voor de invoering van de Omgevingswet, zijn operationeel.
-
Blz. 9
P1.02 Duurzaamheid *9
-
Blz. 10
Er is een plankaart opgesteld waar laadinfrastructuur geplaatst kan worden. Plaatsing volgt na vaststelling van het plaatsingsbeleid.
-
Blz. 11
P1.03 Duurzaamheid *9
-
Blz. 12
In 2022 wordt het plan van aanpak Duurzaamheid weer geupdatet. Hieruit volgt een mogelijke bijstelling van de planning.
-
Blz. 13
P1.04 Klimaat
-
Blz. 14
We sluiten ons aan bij Stichting Steenbreek en zetten diverse activiteiten uit binnen de gemeente op het gebied van bewustwording.
-
Blz. 15
P1.05 Klimaat
-
Blz. 16
Op basis van de uitgevoerde pilot bepalen we welke maatregelen er worden doorgezet op het gebied van basiskwaliteit Natuur & Landschap Oost Achterhoek.
-
Blz. 17
P1.06 Klimaat
-
Blz. 18
Een plan vaststellen welke gericht is op biodiversiteit binnen en buiten de kern..
-
Blz. 19
P1.07 Vitale centra *11
-
Blz. 20
We starten met een leergang ‘Toekomstig retailmanagement’ voor lokale centrumondernemers.
-
Blz. 21
P1.08 Vitale centra *11
-
Blz. 22
De uitvraag voor het vormen van een bouwteam is uitgezet en de ontwerpfase wordt opgestart.
-
Blz. 23
P1.09 Vitale centra *11
-
Blz. 24
Het gehele jaar door zetten wordt de dorpsmanager ingezet om onderlinge contacten te versterken en partijen met elkaar te verbinden.
-
Blz. 25
P1.10 Verkeersveiligheid
-
Blz. 26
We werken op provinciaal en regionaal niveau samen met de betreffende partners naar een concreet plan van aanpak op het gebied van een risico gestuurde aanpak ten behoeve van verkeersveiligheid.
-
Blz. 27
P1.11 Wonen
-
Blz. 28
We stellen een woningbouwstrategie op basis van de nieuwe monitor en AWLO.
-
Blz. 29
P1.12 Wonen *9, 20, 21
-
Blz. 30
We stellen een plan van aanpak op voor bestaande woonvoorraad met daarin de implementatie van de aanpak Heerlijk Thuis in Huis.
-
Blz. 31
P1.13 Wonen *21
-
Blz. 32
De gemeente begeleidt een vraag gestuurd project rondom het initiatief Aaltens Hofje.
-
Blz. 33
P1.14 Recreatie en Toerisme
-
Blz. 34
We beoordelen de verschillende routes op basis van verschillende beleidsvelden waardoor er een variant met de hoogste potentie naar voren komt.
-
Blz. 35
P1.15 Recreatie en Toerisme
-
Blz. 36
In de deelprojecten wordt de grensbeleving als uitgangspunt opgenomen voor de verdere uitvoering. Dit dient bijvoorbeeld als specifieke projectdoelstelling in het bouwteam te worden opgenomen.
-
Blz. 37
3. Wat heeft het gekost?
-
Blz. 38
4. Eigen grafieken indicatoren
-
Blz. 39
5. Verplichte indicatoren waarstaatjegemeente.nl
-
Blz. 40
Programma 2 Sociaal Domein
-
Blz. 41
1. Ontwikkelingen binnen dit programma
-
Blz. 42
2. Welke concrete doelstellingen zijn er?
-
Blz. 43
P2.01 Zorg *36 *37 *40
-
Blz. 44
Er is uitvoering gegeven aan het uitvoeringsplan Nota Sociaal domein vanuit een participatieve aanpak met inwoners en maatschappelijke partners.
-
Blz. 45
De aanbevelingen uit de Herijking Sociale Basis zijn geïmplementeerd. Hierdoor is er beter zicht op wat er is aan organisaties en activiteiten en wat er nodig is voor de doelgroepen.
-
Blz. 46
P2.02 Zorg
-
Blz. 47
De uitvoering van de maatregelen uit het transformatieplan Sociaal Domein Aalten en de werkwijze die voorkomt uit de nieuwe inkoopstrategie sociaal domein leiden tot uitgaven die binnen de gestelde financiële kaders blijven.
-
Blz. 48
P2.03 Zorg en Welzijn*42
-
Blz. 49
Er is invulling gegeven aan een nieuw algemeen subsidiekader. In dit subsidiekader wordt de systematiek van de beleids gestuurde contractfinanciering (BCF) nadrukkelijk gepositioneerd.
-
Blz. 50
P2.04 Laborijn
-
Blz. 51
Het plan van aanpak met als doel de uitvoeringskosten te beperken is uitgerold.
-
Blz. 52
P2.05 Nieuwkomers *6
-
Blz. 53
De uitvoering van de nieuwe wet inburgering is door Laborijn (in samenwerking met Figulus) adequaat opgepakt. Met een integrale benadering vanuit alle leefgebieden als het uitgangspunt.
-
Blz. 54
P2.06 Schulddienstverlening
-
Blz. 55
Ons voornemen is om uit te treden uit de GR Stadsbank en de schulddienstverlening verder te ontwikkelen in de keten in samenwerken met de gemeente Doetinchem en Laborijn.
-
Blz. 56
P2.07 Gemeenschapshuizen
-
Blz. 57
Vanuit de stand van zaken een nieuwe maatwerksubsidieregeling.
-
Blz. 58
P2.08 Sport *28
-
Blz. 59
Er is nieuwe sportnota opgesteld.
-
Blz. 60
P2.09 Sport en Cultuur
-
Blz. 61
Het projectplan Talent gemeente Aalten 2019-2022 waarin uitvoering wordt gegeven aan de regeling Brede Impuls Combinatiefuncties is op nieuw vastgesteld voor 4 jaar vanaf 1 september 2022.
-
Blz. 62
P2.10 Preventie
-
Blz. 63
Er is uitvoering gegeven aan het lokale en regionale preventieakkoord.
-
Blz. 64
P2.11 Veiligheid *3
-
Blz. 65
De internationale samenwerking wordt versterkt
-
Blz. 66
P2.12 Openbare orde en Veiligheid *15
-
Blz. 67
De bestuurlijke aanpak van ondermijning heeft verder vorm gekregen waarbij de mogelijkheden van de Wet Bibob zijn meegenomen
-
Blz. 68
3. Wat heeft het gekost?
-
Blz. 69
4. Eigen grafieken indicatoren
-
Blz. 70
5. Verplichte indicatoren waarstaatjegemeente.nl
-
Blz. 71
Programma 3 Bedrijfsvoering
-
Blz. 72
1. Ontwikkelingen binnen dit programma
-
Blz. 73
2. Welke concrete doelstellingen zijn er?
-
Blz. 74
P3.01 Vernieuwen Website
-
Blz. 75
Vernieuwing website en intranet gereed.
-
Blz. 76
P3.02 Uitbreiding e-diensten – digitale aanvragen
-
Blz. 77
Uitbreiding van beschikbare e-diensten.
-
Blz. 78
P3.03 Informatieveiligheid en Privacy Wet
-
Blz. 79
Cyclisch inrichten van de privacybescherming (Plan, Do, Check, Act) en de organisatie brede informatieveiligheid- en privacy bewustwording.
-
Blz. 80
Organisatiebrede bewustwording stimuleren, onder andere door medewerkers te trainen en testen op informatiebeveiliging en privacy.
-
Blz. 81
P3.04 Invoeren van Samenhangende objectenregistratie
-
Blz. 82
Met de aanschaf van de nieuwe BAG-applicatie iObjecten is de eerste stap gezet naar de Samenhangende objectenregistratie. In de komende tijd zullen daaraan de andere registraties worden toegevoegd.
-
Blz. 83
P3.05 Omzetting en vulling softwarepakketten Omgevingswet
-
Blz. 84
Aanvragen van evenementen, drank/horeca en de APV makkelijk te verwerken in de software van de Omgevingswet (als onderdeel van de fysieke leefomgeving).
-
Blz. 85
Verwerken van omgevingsvergunningen conform de Omgevingswet.
-
Blz. 86
Wetregels omzetten naar eenvoudige vraagbomen, gekoppeld aan de pakketten van de Omgevingswet.
-
Blz. 87
3. Wat heeft het gekost?
-
Blz. 88
4. Eigen grafieken indicatoren
-
Blz. 89
5. Verplichte indicatoren waarstaatjegemeente.nl
-
Blz. 90
Welkom
-
Blz. 91
Aanbieding en wetenswaardigheden
-
Blz. 92
Inleiding
-
Blz. 93
Samenstelling van het bestuur
-
Blz. 94
Samenstelling van het bestuur
-
Blz. 95
Totaal financieel overzicht
-
Blz. 96
Totaal financieel overzicht
-
Blz. 97
Toelichting op de punten uit het financieel overzicht
-
Blz. 98
Programmaverantwoording
-
Blz. 99
Programmaverantwoording
-
Blz. 100
Paragrafen
-
Blz. 101
Paragraaf Bedrijfsvoering
-
Blz. 102
“Samen volop blijven inzetten voor onze burgers en bedrijven”
-
Blz. 103
1. Wijziging organisatiestructuur
-
Blz. 104
2. Ontwikkelingstraject organisatie
-
Blz. 105
3. Project hybride werken
-
Blz. 106
4. Visie op gezondheid
-
Blz. 107
5. Vitaliteit
-
Blz. 108
6. Krapte op de arbeidsmarkt
-
Blz. 109
7. Integriteit
-
Blz. 110
8. Inkoop
-
Blz. 111
9. Oekraïne
-
Blz. 112
10. Subsidieverwerving
-
Blz. 113
11. Uurtarief ten behoeve van doorberekening
-
Blz. 114
12. Verplichte beleidsindicatoren
-
Blz. 115
Paragraaf Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 116
Algemeen
-
Blz. 117
1. Weerstandscapaciteit
-
Blz. 118
2. Risico's
-
Blz. 119
3. Weerstandsvermogen
-
Blz. 120
Verplichte kengetallen
-
Blz. 121
Norm provincie Gelderland
-
Blz. 122
Toelichting verplichte kengetallen
-
Blz. 123
Paragraaf Lokale heffingen
-
Blz. 124
Algemeen
-
Blz. 125
WOZ-beschikking
-
Blz. 126
Tarieven belastingen en heffingen
-
Blz. 127
Belastingopbrengsten
-
Blz. 128
Afvalstoffenheffing
-
Blz. 129
Leges
-
Blz. 130
Woonlasten
-
Blz. 131
Kwijtschelding
-
Blz. 132
Invordering
-
Blz. 133
Paragraaf Financiering
-
Blz. 134
Algemeen
-
Blz. 135
1. Kasbeheer
-
Blz. 136
2. Risicobeheer
-
Blz. 137
3. Gemeentefinanciering
-
Blz. 138
Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 139
Algemeen
-
Blz. 140
Openbare ruimte
-
Blz. 141
Gebouwenbeheer
-
Blz. 142
Paragraaf Grondbeleid
-
Blz. 143
Inleiding en doelstellingen
-
Blz. 144
Lokale ontwikkelingen
-
Blz. 145
Gronden en terreinen niet in exploitatie
-
Blz. 146
Gronden
-
Blz. 147
Voorraden
-
Blz. 148
Voorraad uit te geven gronden per 31-12-2022
-
Blz. 149
Conclusie
-
Blz. 150
Paragraaf Verbonden partijen
-
Blz. 151
Gemeenschappelijke regelingen (publiekrechtelijk)
-
Blz. 152
Vennootschappen en coöperaties (privaatrechtelijk)
-
Blz. 153
Paragraaf Corona
-
Blz. 154
Inleiding
-
Blz. 155
Algemeen
-
Blz. 156
Gemeentelijke crisisorganisatie
-
Blz. 157
Informatie
-
Blz. 158
Communicatie
-
Blz. 159
Maatschappelijke impact
-
Blz. 160
Gemeenteraadsverkiezingen
-
Blz. 161
Maatregelen ter verlichting
-
Blz. 162
Zorg
-
Blz. 163
Naoberschap
-
Blz. 164
Interne organisatie
-
Blz. 165
Financieel overzicht corona 2022
-
Blz. 166
Baten
-
Blz. 167
Lasten
-
Blz. 168
Paragraaf Wet Open Overheid
-
Blz. 169
Wet Open Overheid: Overheidsinformatie
-
Blz. 170
Bijlagen
-
Blz. 171
De balans per 31 december
-
Blz. 172
Balans per 31 december
-
Blz. 173
Het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
-
Blz. 174
Het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
-
Blz. 175
Toelichtingen
-
Blz. 176
Grondslagen voor waardering en resultaat bepaling
-
Blz. 177
Balans
-
Blz. 178
Toelichting op de balans per 31 december 2022
-
Blz. 179
Toelichting
-
Blz. 180
Toelichting op het overzicht van baten en laten in de jaarrekening
-
Blz. 181
Toelichting
-
Blz. 182
Begrotingswijzigingen 2022
-
Blz. 183
Begrotingswijzigingen
-
Blz. 184
Programma 1 Ruimte
-
Blz. 185
Programma 1 ruimte
-
Blz. 186
Programma 2 Sociaal Domein
-
Blz. 187
Programma 2 Sociaal Domein
-
Blz. 188
Programma 3 Bedrijfsvoering
-
Blz. 189
Programma 3 Bedrijfsvoering
-
Blz. 190
Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector
-
Blz. 191
Incidentele baten en lasten en structurele mutaties op de reserves
-
Blz. 192
Baten en Lasten
-
Blz. 193
Incidentele mutaties op reserves
-
Blz. 194
Algemene Dekkingsmiddelen
-
Blz. 195
Algemene Dekkingsmiddelen
-
Blz. 196
Onvoorzien
-
Blz. 197
Onvoorzien
-
Blz. 198
Analyse begrotingsafwijking en begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 199
Programmarekening over begrotingsjaar 2022
-
Blz. 200
Stand van zaken kredieten
-
Blz. 201
Stand van zaken kredieten
-
Blz. 202
Bijlage Single information, Single audit (SiSa)
-
Blz. 203
SiSa
-
Blz. 204
Het overzicht van baten en lasten per taakveld
-
Blz. 205
Het overzicht van baten en lasten per taakveld
-
Blz. 206
Het verdelingsprincipe van de taakvelden over de programma's
-
Blz. 207
Het verdelingsprincipe van de taakvelden over de programma's
-
Blz. 208
Vaststellen en bestemming rekeningsaldo
-
Blz. 209
Vaststellen en bestemming rekeningsaldo
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap