Sitemap

  1. Blz. 1 Jaarstukken 2022
    1. Blz. 2 Jaarstukken 2022
    2. Blz. 3 Programma’s
      1. Blz. 4 Programma 1 Ruimte
        1. Blz. 5 1. Ontwikkelingen binnen dit programma
        2. Blz. 6 2. Welke concrete doelstellingen zijn er?
          1. Blz. 7 P1.01 Omgevingswet *10
            1. Blz. 8 De deelprojecten welke noodzakelijk zijn voor de invoering van de Omgevingswet, zijn operationeel.
          2. Blz. 9 P1.02 Duurzaamheid *9
            1. Blz. 10 Er is een plankaart opgesteld waar laadinfrastructuur geplaatst kan worden. Plaatsing volgt na vaststelling van het plaatsingsbeleid.
          3. Blz. 11 P1.03 Duurzaamheid *9
            1. Blz. 12 In 2022 wordt het plan van aanpak Duurzaamheid weer geupdatet. Hieruit volgt een mogelijke bijstelling van de planning.
          4. Blz. 13 P1.04 Klimaat
            1. Blz. 14 We sluiten ons aan bij Stichting Steenbreek en zetten diverse activiteiten uit binnen de gemeente op het gebied van bewustwording.
          5. Blz. 15 P1.05 Klimaat
            1. Blz. 16 Op basis van de uitgevoerde pilot bepalen we welke maatregelen er worden doorgezet op het gebied van basiskwaliteit Natuur & Landschap Oost Achterhoek.
          6. Blz. 17 P1.06 Klimaat
            1. Blz. 18 Een plan vaststellen welke gericht is op biodiversiteit binnen en buiten de kern..
          7. Blz. 19 P1.07 Vitale centra *11
            1. Blz. 20 We starten met een leergang ‘Toekomstig retailmanagement’ voor lokale centrumondernemers.
          8. Blz. 21 P1.08 Vitale centra *11
            1. Blz. 22 De uitvraag voor het vormen van een bouwteam is uitgezet en de ontwerpfase wordt opgestart.
          9. Blz. 23 P1.09 Vitale centra *11
            1. Blz. 24 Het gehele jaar door zetten wordt de dorpsmanager ingezet om onderlinge contacten te versterken en partijen met elkaar te verbinden.
          10. Blz. 25 P1.10 Verkeersveiligheid
            1. Blz. 26 We werken op provinciaal en regionaal niveau samen met de betreffende partners naar een concreet plan van aanpak op het gebied van een risico gestuurde aanpak ten behoeve van verkeersveiligheid.
          11. Blz. 27 P1.11 Wonen
            1. Blz. 28 We stellen een woningbouwstrategie op basis van de nieuwe monitor en AWLO.
          12. Blz. 29 P1.12 Wonen *9, 20, 21
            1. Blz. 30 We stellen een plan van aanpak op voor bestaande woonvoorraad met daarin de implementatie van de aanpak Heerlijk Thuis in Huis.
          13. Blz. 31 P1.13 Wonen *21
            1. Blz. 32 De gemeente begeleidt een vraag gestuurd project rondom het initiatief Aaltens Hofje.
          14. Blz. 33 P1.14 Recreatie en Toerisme
            1. Blz. 34 We beoordelen de verschillende routes op basis van verschillende beleidsvelden waardoor er een variant met de hoogste potentie naar voren komt.
          15. Blz. 35 P1.15 Recreatie en Toerisme
            1. Blz. 36 In de deelprojecten wordt de grensbeleving als uitgangspunt opgenomen voor de verdere uitvoering. Dit dient bijvoorbeeld als specifieke projectdoelstelling in het bouwteam te worden opgenomen.
        3. Blz. 37 3. Wat heeft het gekost?
        4. Blz. 38 4. Eigen grafieken indicatoren
        5. Blz. 39 5. Verplichte indicatoren waarstaatjegemeente.nl
      2. Blz. 40 Programma 2 Sociaal Domein
        1. Blz. 41 1. Ontwikkelingen binnen dit programma
        2. Blz. 42 2. Welke concrete doelstellingen zijn er?
          1. Blz. 43 P2.01 Zorg *36 *37 *40
            1. Blz. 44 Er is uitvoering gegeven aan het uitvoeringsplan Nota Sociaal domein vanuit een participatieve aanpak met inwoners en maatschappelijke partners.
            2. Blz. 45 De aanbevelingen uit de Herijking Sociale Basis zijn geïmplementeerd. Hierdoor is er beter zicht op wat er is aan organisaties en activiteiten en wat er nodig is voor de doelgroepen.
          2. Blz. 46 P2.02 Zorg
            1. Blz. 47 De uitvoering van de maatregelen uit het transformatieplan Sociaal Domein Aalten en de werkwijze die voorkomt uit de nieuwe inkoopstrategie sociaal domein leiden tot uitgaven die binnen de gestelde financiële kaders blijven.
          3. Blz. 48 P2.03 Zorg en Welzijn*42
            1. Blz. 49 Er is invulling gegeven aan een nieuw algemeen subsidiekader. In dit subsidiekader wordt de systematiek van de beleids gestuurde contractfinanciering (BCF) nadrukkelijk gepositioneerd.
          4. Blz. 50 P2.04 Laborijn
            1. Blz. 51 Het plan van aanpak met als doel de uitvoeringskosten te beperken is uitgerold.
          5. Blz. 52 P2.05 Nieuwkomers *6
            1. Blz. 53 De uitvoering van de nieuwe wet inburgering is door Laborijn (in samenwerking met Figulus) adequaat opgepakt. Met een integrale benadering vanuit alle leefgebieden als het uitgangspunt.
          6. Blz. 54 P2.06 Schulddienstverlening
            1. Blz. 55 Ons voornemen is om uit te treden uit de GR Stadsbank en de schulddienstverlening verder te ontwikkelen in de keten in samenwerken met de gemeente Doetinchem en Laborijn.
          7. Blz. 56 P2.07 Gemeenschapshuizen
            1. Blz. 57 Vanuit de stand van zaken een nieuwe maatwerksubsidieregeling.
          8. Blz. 58 P2.08 Sport *28
            1. Blz. 59 Er is nieuwe sportnota opgesteld.
          9. Blz. 60 P2.09 Sport en Cultuur
            1. Blz. 61 Het projectplan Talent gemeente Aalten 2019-2022 waarin uitvoering wordt gegeven aan de regeling Brede Impuls Combinatiefuncties is op nieuw vastgesteld voor 4 jaar vanaf 1 september 2022.
          10. Blz. 62 P2.10 Preventie
            1. Blz. 63 Er is uitvoering gegeven aan het lokale en regionale preventieakkoord.
          11. Blz. 64 P2.11 Veiligheid *3
            1. Blz. 65 De internationale samenwerking wordt versterkt
          12. Blz. 66 P2.12 Openbare orde en Veiligheid *15
            1. Blz. 67 De bestuurlijke aanpak van ondermijning heeft verder vorm gekregen waarbij de mogelijkheden van de Wet Bibob zijn meegenomen
        3. Blz. 68 3. Wat heeft het gekost?
        4. Blz. 69 4. Eigen grafieken indicatoren
        5. Blz. 70 5. Verplichte indicatoren waarstaatjegemeente.nl
      3. Blz. 71 Programma 3 Bedrijfsvoering
        1. Blz. 72 1. Ontwikkelingen binnen dit programma
        2. Blz. 73 2. Welke concrete doelstellingen zijn er?
          1. Blz. 74 P3.01 Vernieuwen Website
            1. Blz. 75 Vernieuwing website en intranet gereed.
          2. Blz. 76 P3.02 Uitbreiding e-diensten – digitale aanvragen
            1. Blz. 77 Uitbreiding van beschikbare e-diensten.
          3. Blz. 78 P3.03 Informatieveiligheid en Privacy Wet
            1. Blz. 79 Cyclisch inrichten van de privacybescherming (Plan, Do, Check, Act) en de organisatie brede informatieveiligheid- en privacy bewustwording.
            2. Blz. 80 Organisatiebrede bewustwording stimuleren, onder andere door medewerkers te trainen en testen op informatiebeveiliging en privacy.
          4. Blz. 81 P3.04 Invoeren van Samenhangende objectenregistratie
            1. Blz. 82 Met de aanschaf van de nieuwe BAG-applicatie iObjecten is de eerste stap gezet naar de Samenhangende objectenregistratie. In de komende tijd zullen daaraan de andere registraties worden toegevoegd.
          5. Blz. 83 P3.05 Omzetting en vulling softwarepakketten Omgevingswet
            1. Blz. 84 Aanvragen van evenementen, drank/horeca en de APV makkelijk te verwerken in de software van de Omgevingswet (als onderdeel van de fysieke leefomgeving).
            2. Blz. 85 Verwerken van omgevingsvergunningen conform de Omgevingswet.
            3. Blz. 86 Wetregels omzetten naar eenvoudige vraagbomen, gekoppeld aan de pakketten van de Omgevingswet.
        3. Blz. 87 3. Wat heeft het gekost?
        4. Blz. 88 4. Eigen grafieken indicatoren
        5. Blz. 89 5. Verplichte indicatoren waarstaatjegemeente.nl
    3. Blz. 90 Welkom
      1. Blz. 91 Aanbieding en wetenswaardigheden
        1. Blz. 92 Inleiding
      2. Blz. 93 Samenstelling van het bestuur
        1. Blz. 94 Samenstelling van het bestuur
      3. Blz. 95 Totaal financieel overzicht
        1. Blz. 96 Totaal financieel overzicht
        2. Blz. 97 Toelichting op de punten uit het financieel overzicht
      4. Blz. 98 Programmaverantwoording
        1. Blz. 99 Programmaverantwoording
    4. Blz. 100 Paragrafen
      1. Blz. 101 Paragraaf Bedrijfsvoering
        1. Blz. 102 “Samen volop blijven inzetten voor onze burgers en bedrijven”
        2. Blz. 103 1. Wijziging organisatiestructuur
        3. Blz. 104 2. Ontwikkelingstraject organisatie
        4. Blz. 105 3. Project hybride werken
        5. Blz. 106 4. Visie op gezondheid
        6. Blz. 107 5. Vitaliteit
        7. Blz. 108 6. Krapte op de arbeidsmarkt
        8. Blz. 109 7. Integriteit
        9. Blz. 110 8. Inkoop
        10. Blz. 111 9. Oekraïne
        11. Blz. 112 10. Subsidieverwerving
        12. Blz. 113 11. Uurtarief ten behoeve van doorberekening
        13. Blz. 114 12. Verplichte beleidsindicatoren
      2. Blz. 115 Paragraaf Weerstandsvermogen en risicobeheersing
        1. Blz. 116 Algemeen
        2. Blz. 117 1. Weerstandscapaciteit
        3. Blz. 118 2. Risico's
        4. Blz. 119 3. Weerstandsvermogen
        5. Blz. 120 Verplichte kengetallen
        6. Blz. 121 Norm provincie Gelderland
        7. Blz. 122 Toelichting verplichte kengetallen
      3. Blz. 123 Paragraaf Lokale heffingen
        1. Blz. 124 Algemeen
        2. Blz. 125 WOZ-beschikking
        3. Blz. 126 Tarieven belastingen en heffingen
        4. Blz. 127 Belastingopbrengsten
        5. Blz. 128 Afvalstoffenheffing
        6. Blz. 129 Leges
        7. Blz. 130 Woonlasten
        8. Blz. 131 Kwijtschelding
        9. Blz. 132 Invordering
      4. Blz. 133 Paragraaf Financiering
        1. Blz. 134 Algemeen
        2. Blz. 135 1. Kasbeheer
        3. Blz. 136 2. Risicobeheer
        4. Blz. 137 3. Gemeentefinanciering
      5. Blz. 138 Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 139 Algemeen
        2. Blz. 140 Openbare ruimte
        3. Blz. 141 Gebouwenbeheer
      6. Blz. 142 Paragraaf Grondbeleid
        1. Blz. 143 Inleiding en doelstellingen
        2. Blz. 144 Lokale ontwikkelingen
        3. Blz. 145 Gronden en terreinen niet in exploitatie
        4. Blz. 146 Gronden
        5. Blz. 147 Voorraden
        6. Blz. 148 Voorraad uit te geven gronden per 31-12-2022
        7. Blz. 149 Conclusie
      7. Blz. 150 Paragraaf Verbonden partijen
        1. Blz. 151 Gemeenschappelijke regelingen (publiekrechtelijk)
        2. Blz. 152 Vennootschappen en coöperaties (privaatrechtelijk)
      8. Blz. 153 Paragraaf Corona
        1. Blz. 154 Inleiding
        2. Blz. 155 Algemeen
        3. Blz. 156 Gemeentelijke crisisorganisatie
        4. Blz. 157 Informatie
        5. Blz. 158 Communicatie
        6. Blz. 159 Maatschappelijke impact
        7. Blz. 160 Gemeenteraadsverkiezingen
        8. Blz. 161 Maatregelen ter verlichting
        9. Blz. 162 Zorg
        10. Blz. 163 Naoberschap
        11. Blz. 164 Interne organisatie
        12. Blz. 165 Financieel overzicht corona 2022
        13. Blz. 166 Baten
        14. Blz. 167 Lasten
      9. Blz. 168 Paragraaf Wet Open Overheid
        1. Blz. 169 Wet Open Overheid: Overheidsinformatie
    5. Blz. 170 Bijlagen
      1. Blz. 171 De balans per 31 december
        1. Blz. 172 Balans per 31 december
      2. Blz. 173 Het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
        1. Blz. 174 Het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
      3. Blz. 175 Toelichtingen
        1. Blz. 176 Grondslagen voor waardering en resultaat bepaling
        2. Blz. 177 Balans
      4. Blz. 178 Toelichting op de balans per 31 december 2022
        1. Blz. 179 Toelichting
      5. Blz. 180 Toelichting op het overzicht van baten en laten in de jaarrekening
        1. Blz. 181 Toelichting
      6. Blz. 182 Begrotingswijzigingen 2022
        1. Blz. 183 Begrotingswijzigingen
      7. Blz. 184 Programma 1 Ruimte
        1. Blz. 185 Programma 1 ruimte
      8. Blz. 186 Programma 2 Sociaal Domein
        1. Blz. 187 Programma 2 Sociaal Domein
      9. Blz. 188 Programma 3 Bedrijfsvoering
        1. Blz. 189 Programma 3 Bedrijfsvoering
        2. Blz. 190 Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector
      10. Blz. 191 Incidentele baten en lasten en structurele mutaties op de reserves
        1. Blz. 192 Baten en Lasten
        2. Blz. 193 Incidentele mutaties op reserves
      11. Blz. 194 Algemene Dekkingsmiddelen
        1. Blz. 195 Algemene Dekkingsmiddelen
      12. Blz. 196 Onvoorzien
        1. Blz. 197 Onvoorzien
      13. Blz. 198 Analyse begrotingsafwijking en begrotingsrechtmatigheid
        1. Blz. 199 Programmarekening over begrotingsjaar 2022
      14. Blz. 200 Stand van zaken kredieten
        1. Blz. 201 Stand van zaken kredieten
      15. Blz. 202 Bijlage Single information, Single audit (SiSa)
        1. Blz. 203 SiSa
      16. Blz. 204 Het overzicht van baten en lasten per taakveld
        1. Blz. 205 Het overzicht van baten en lasten per taakveld
      17. Blz. 206 Het verdelingsprincipe van de taakvelden over de programma's
        1. Blz. 207 Het verdelingsprincipe van de taakvelden over de programma's
      18. Blz. 208 Vaststellen en bestemming rekeningsaldo
        1. Blz. 209 Vaststellen en bestemming rekeningsaldo
    6. Activiteiten
    7. Zoeken
    8. Publicatie bijlagen
    9. Contact
    10. PrivacyStatement
    11. Sitemap